Monday, August 8, 2016

Main Play Doh

Dah lama dah si dua beradik request nak main Play Doh. Sejak depa nampak kami display Play Doh tu kat rak mainan depa, dah beberapa kali depa terutamanya Ismael merayu nak main. Tapi aku tak bagi sebab aku suruh dia tunggu sampai kami dapat clearkan ruang tamu rumah. Kejam nyer aku. Huhuhu.....Sebab kalau depa main Play Doh, aku tau akan bertambah serabut ruang tamu rumah yang dalam proses makeover dan jugak padat dengan kotak-kotak barang dari UK yang dalam proses unpack. 

Selepas lebih sebulan Play Doh tu hanya dapat depa pandang je di rak akhirnya Sabtu dua minggu lepas aku allow depa untuk main. Sudah tentunya selepas proses makeover dapur siap (95% siap) dan kotak-kotak dapat di clearkan dari ruang tamu. Berseri-seri muka si dua beradik. 



Sebelum depa mula main aku siap pesan jangan campurkan doh berlainan warna sebab kalau tak pesan sah depa akan buat macam tu. Bukan apa, kalau dah bercampur warna depa sendiri akan nampak tak seronok nak main dan benda tu bukannya murah nak beli kat Malaysia ni. Ielyas main kejap je. Ismael memang bersungguh dia main. Dari mula-mula diperkenalkan Play Doh di UK Ismael memang sangat suka. Sampai kadang-kadang tu habis ditempek serata tempat dan barang dalam rumah. Yang paling aku hangin bila dia tempek ke carpet rumah sebab nak menghilangkan kesannya tu memerlukan daya tenyehan yang kental. Huhuhu.....So, bila depa nak main setelah aku baru nak rasa lega tengok ruang utama rumah dalam keadaan sedap dipandang, depa hanya dibenarkan main di atas meja yang disediakan saja. Banyak betul peraturan aku. Huhuhu.....Tapi depa nampak ok je. Siap bergelak ketawa lagi sambil mengadun Play Doh tu.   

No comments: