Tuesday, September 27, 2016

Wardrobe Update

Masa baru-baru balik dari UK aku sibuk cari dan beli baju/jubah mengandung untuk pakai gi kerja dan jalan-jalan. Takde le beli banyak pon sebab takde banyak masa nak cari dan belek. Aku ulang-ulang baju/jubah yang sama untuk every 2 weeks. Ada yang aku beli kat kedai dan ada jugak yang aku beli online dan aku make sure lepas beranak pon masih boleh pakai baju/jubah tu.

Masa dalam pantang ni aku telah mejalankan operasi update koleksi baju nak gi kerja dan jalan-jalan memandangkan aku telah discard kebanyakan baju kurung, blaus dan tudung aku masa makeover rumah hari tu. Ye la, teingin jugak nak pakai yang fesyen dan design baru. Percaya atau tak ada baju kurung yang aku discard tu koleksi masa zaman sekolah menengah dan universiti dulu. Dahsyat kan. Ni kes sentimental value le ni tu yang berzaman masih pakai. Huhuhu.....Tapi sebab lepas balik dari UK rasa macam nak overhaul koleksi baju dan tudung  yang ada, aku pon gigih la cari yang baru.

Ini antara yang aku beli kat kedai. Dah terlanjur beli baju, beli sekali telekung baru sebab kali terakhir aku beli telekung before Ismael ada. Giler lama. Huhuhu...

Baju kurung kedua paling mahal pernah aku beli dalam hidup aku. Aci la this time nak beli mahal skit sebab selama dok UK aku takde beli selai pon baju kurung baru. 

Tudung brand Neda. Aku ada beli selai masa mengandung aritu. Jadinya aku beli lagi dua helai ni sebab tudungnya best: cantik, mudah pakai n just need minimal iron.

Mostly yang beli kat kedai aku beli di Gio Mall di bandar Kuantan. Gio Mall ni wujud masa kami berada di UK. Dalam Gio Mall tu ada butik-butik terkenal yang kebanyakan koleksinya memang mengancam kakak-kakak dan makcik-makcik. Mengancam duit habaq mai! Masa aku gi shopping aritu adalah first time aku pi sana, Punya la seronok tengok banyak jubah, baju kurung, skirt, pants, shawl yang cantik-cantik dan meletups. Jenuh la jugak hasben aku dan anak-anak tunggu aku memilih sampai Iedris siap berak lagi. Huhuhu,,,,,Aku gi masa blom habis pantang tapi masa tu dah rasa sihat skit dah. Bosan dah dok terkurung kat umah lama sangat jadi ajak hasben gi shopping. Pastu bagi upah beg skolah n selipar baru untuk Ismael n Ielyas sebab sabar menunggu mama shopping. Hehehe,,,,,

Ada banyak jugak yang aku beli online. Antaranya aku beli dari Norie Signature, Radiusite, Mootiara Dot Com, MuslimahClothing.Com, Hermosa Wear dan NFH Boutique Gallery. Butik online ni kebanyakannya aku jumpa kat FB. Beli yang murah-murah n ada sale je. Yang mahal-mahal tu telan air liur je la. Mudahnya beli online tak payah penat berjalan n pilihan pon ada banyak. Cuma yang tak best tak boleh nak try, susah nak tau jenis material fabrik yang sebenar dan biasanya kena tambah kos pos. Lagi pulak leceh nak kena belek size dan description baju betul-betul. Alhamdulillah mostly yang aku beli dari online aku puas hati.  

2 comments:

monstorious wife said...

Cantik lah tudung Nida tu. Ada ig dia tak?

Naflyna said...

Blh tgk kat sini: https://www.instagram.com/nedahijab/?hl=en